Kundcenter och support

Digitalt Kundcenter

För dig som SoftOne kund finns vårt digitala Kundcenter. Här kan du rapportera och följa upp dina supportärenden och få tillgång till våra vanliga frågor och svar. Är du kund och användare av något av våra klientserver-program, såsom SoftOne Lön, SoftOne Business eller SoftOne Professional kommer du att kunna ladda ner nya versioner av programvaran.  

Så får du tillgång till SoftOne Kundcenter: 

1. Du registrerar ditt ärende som vanligt via support@remove-this.softone.seFörsta gången du skickar in ett ärende via e-post så skapas ett personligt användarkonto och du får en länk via e-post till Kundcentret. 

2. För att enbart få login för att ta del av vanliga frågor och svar, samt filnerladdning (för kunder av SoftOne Lön/Business/Professional), kan du skicka in en begäran om att få åtkomst till: support@remove-this.softone.se.

Supporten stängd 1 september

Kontoret och växeln har stängt fredagen den 1 september på grund av konferens. Det går som vanligt att maila in sitt ärende till support@remove-this.softone.se så tar vi hand om ärendet nästkommande vardag.  

Logga in Kundcenter

Supportinformation

Servicefönster SoftOne

Ett servicefönster gör det möjligt för oss att genomföra uppdateringar, korrigeringar och förbättringar på ett säkert sätt för Dig som kund.

Servicefönstret är öppet på onsdagar mellan kl. 21:00 - 21:15.

Observera att under tiden servicefönstret är öppet kan vissa kortare avbrott uppstå och användarna kan komma att behöva logga in på nytt.

Tömma cacheminnet

För att uppdateringen av SoftOne ska fungera optimalt kan du behöva tömma din webbläsares cacheminne. Klicka på knappen nedan för instruktioner om hur du går tillväga.

Rensa cacheminne

I Kundcenter kan du:

  • Smidigt rapportera ditt supportärende på support@remove-this.softone.se : Ditt e-postmeddelande registreras i ärendehanteringssystemet och du får direkt kvittens på ditt ärende.
  • Registrera nya ärenden direkt i Kundcenter.
  • Se din ärendehistorik.
  • Du kan följa ditt ärendes status.
  • Få automatisk uppdatering via e-post när ditt ärende är avslutat och löst.
  • Ladda ner nya versionsfiler för SoftOne Lön, SoftOne Business och SoftOne Professional
  • Ta del av vår kunskapsbank, t ex Vanliga frågor och svar, Rutinbeskrivningar, Nya funktioner

 

 

Klicka här för att låta SoftOne Support fjärrstyra din dator.


Uppdatering

SoftOne kan uppdatera ditt affärssystem åt dig (SoftOne Professional och SoftOne Business). Till ett fast pris om 1250 kr kopplar vi upp oss och genomför hela uppdateringen. Kontakta Supporten om du är intresserad. 


Supportavtal

Här kan du läsa mer om vårt supportavtal.

SLA Standard Supportavtal

Användaravtal SoftOne