Att vara kund hos SoftOne

SoftOne ligger i teknisk framkant med en moduluppbyggd molnbaserad SaaS lösning, vilket ger dig som kund möjlighet att nyttja vår helhetslösning eller separata moduler. Vi utvecklar  lösningarna själva och stöttar våra kunder med support, konsulttjänster och outsourcing av lön. Våra 2 000 avtalskunder har i snitt varit kund hos oss i mer än 13 år, och har i undersökningar visat sig vara bland de mest nöjda i Norden.

Att bli kund

1
2
3
4
5
1

Vilka behov har du?

Vi hjälper dig att ta reda på vilka behov du har och skräddarsyr en lösning med hjälp av modulerna i SoftOne GO.

2

Förslag och offert

Baserat på dina behov får du ett affärsförslag som du kan titta på i lugn och ro.

3

När du är nöjd med vårt affärsförslag tecknar vi ett leveransavtal och samarbetet inleds.

4

Våra konsulter hjälper dig att komma igång

Kring alla våra moduler finns anpassade utbildningar så att du kan komma igång på rätt sätt och utnyttja alla möjligheter i våra system.

5

Uppföljning

Efter en tid gör våra konsulter en uppföljning för att se att allt fungerar som det är tänkt.

Att vara kund

Som kund hos SoftOne får du alltid tillgång till de senaste uppdateringarna i din programmiljö. Vi ger dig även möjlighet till användarträffar och konferenser, utbildningar och naturligtvis en komplett personlig support.

1
2
3
4
5
1

Med SoftOne följer alltid möjligheten till personlig kontakt och har du en fråga eller fundering är vi aldrig längre bort än ett mail eller telefonsamtal.

2

Som kund får du tillgång till ett stort utbud av utbildningar, event och olika aktiviteter.

3

SoftOne är en mycket säker molnlösning och du når systemet när och var du vill.

4

SoftOne är alltid uppdaterad och möter kraven i ny lagstiftning, som t ex GDPR.

5

I vårt digitala kundcenter kan du rapportera, följa upp dina supportärenden och få svar på vanliga frågor.

SoftOne GO är byggt för att hjälpa ditt företag att utvecklas och växa. Vårt mål är att vara en långsiktig partner och vi vet att våra kunder uppskattar den inställningen. Faktum är att genomsnittskunden har varit hos SoftOne i drygt 13 år.

Banbrytande
SoftOne GO

  1. Moduluppbyggt affärssystem
  2. Order, fakturering, projekt, lön och ekonomi.
  3. Molnbaserat, SaaS-lösning
  4. Passar för små och medelstora företag
  5. Vi hjälper dig att komma igång
  6. Smarta EDI-kopplingar
  7. App för iOS och Android
17 937

SoftOne-användare en vanlig vardag.

Frågor och svar

Hur lång tid tar det innan vi kan vara igång?

Beroende på omfattningen så kan tid för uppstart variera. Vi rekommenderar att den diskussionen tas i ett tidigt skede så att vi kan vara förberedda och planera in tiden hos våra konsulter i god tid.

Det brukar sällan vara ett bekymmer men det händer att det i stället är kunden som vill skjuta på uppstart någon vecka för att de egna förberedelserna inte hunnits med.  Rådet är att vara tydlig med önskemål och vi brukar alltid ställa frågan tidigt i processen när ni vill komma igång.

Vad kostar SoftOne?

Det beror helt på vilken lösning och vilka moduler ni väljer och hur många användare ni har.  Inga investeringskostnader.

Kan man bygga på med fler moduler i efterhand?

Ja det är det som är det fina, det går alltid att bygga på efteråt och man kan på så sätt ”växa” med systemet.

Finns det utbildningar som man kan gå även efter att man kommit igång?

Ja absolut, vi har ett gediget utbildningsprogram med många valmöjligheter. Du kan välja en utbildning som är anpassad till dina förkunskaper.

Är SoftOne GDPR-anpassat?

SoftOne möter kraven i ny lagstiftning, såsom GDPR och är en mycket säker molnlösning.

Kan jag följa mina ärenden hos supporten?

Ja det kan du. I vårt digitala kundcenter där du även kan få svar på de vanligast förekommande frågorna.

Som kund hos SoftOne får du tillgång till användarträffar, utbildningar och andra aktiviteter.

KONTAKTA OSS
Telefon (växel): 0771-55 69 00
E-post: salj@softone.se

Det finns många fördelar med att arbeta med SoftOne.

Har du frågor? Vill du ha en demo eller personlig konsultation? Kontakta oss direkt på hemsidan eller via mail/telefon. Du kan också ställa en fråga på vår chat när den är öppen.