• SoftOne-Dagen 2020

    Anmälan är öppen!

Den 2 oktober är det återigen dags för SoftOne-Dagen 2020. Det är årets SoftOne-höjdpunkt där vi samlar våra kunder, delar erfarenheter, utvecklas och inspireras. Vi kommer återupprepa förra årets succé och arrangera konferensen i anslutning till våra lokaler på Drottninggatan 33 i Stockholm. Självklart kommer också vinnarna av SoftOnes Digitaliseringspris koras.

Temat för året är konkurrenskraft. Under den fullspäckade dagen kommer du att få ta del av best practice vad gäller hur du ökar din verksamhets konkurrenskraft i en digital värld och inspireras kring hur man skapar förutsättningar för tillväxt i en föränderlig marknad. Som vanligt kommer du också få en inblick i hur SoftOne GO utvecklas framöver för att möjliggöra er fortsatta digitalisering. Vi är säkra på att ni kommer lämna dagen med ny kunskap och inspiration och vara bättre rustade för framtidens utmaningar och möjligheter och ha några fler verktyg i verktygslådan för att öka er konkurrenskraft på marknaden.

Vi ser fram emot en givande dag tillsammans med dig!

SoftOne-Dagen 2020 anordnas den 2:a oktober. Antalet platser är begränsade så se till att anmäla dig redan nu.

Agenda

  • 8:30

    Registrering & Frukost

  • 9:00

    Välkommen // Håkan Lord, CEO SoftOne Group

  • 9:15

    Best Practice: Digitaliseringsresan

  • 9:45

    Inspirationsföreläsning: Ökad konkurrenskaft i en digital värld

  • 10:45

    Kaffe

  • 11:00

    SoftOne GO 3.0 & framtida utveckling

    Joel Köhl,
    CEO SoftOne Sverige & Anna Westerlind, CPO SoftOne
    AB (Publ)

  • 12:00

    Lunch på Haymarket by Scandic

  • 13:00

    Miniseminarier // Seminariepass 1 (6 alternativ)

    Alternativ 1: Nyheter i Bemanning & Tid

    Det händer mycket på ett år. Under detta seminariepass går vi igenom alla de små nyheter som levererats i befintliga funktioner som kommer att göra skillnad i din vardag.

    Alternativ 2: Helhetslösning för dagligvaruhandel – alla moduler i samma lösning (Bemanning, Tid, Lön, Ekonomi)

    Vad kan SoftOne erbjuda i en och samma lösning åt dagligvaruhandeln? Vi presenterar alla moduler i ett och samma flöde.

    Alternativ 3: Nyheter i Order, Fakturering, Projekt för El & VVS

    Det händer mycket på ett år. Under detta seminariepass går vi igenom alla de små nyheter som levererats i befintliga funktioner som kommer att göra skillnad i din vardag.

    Alternativ 4: Nyheter i Ekonomi & Klientredovisning

    Det händer mycket på ett år. Under detta seminariepass går vi igenom alla de små nyheter som levererats i befintliga funktioner som kommer att göra skillnad i din vardag.

    Alternativ 5: Nyheter i Lön

    Det händer mycket på ett år. Under detta seminariepass går vi igenom alla de små nyheter som levererats i befintliga funktioner som kommer att göra skillnad i din vardag.

    Alternativ 6: Trendspaning: Möjligheter med AI & Maskininlärning

    Möjligheterna med AI är svindlande, inte minst för ett datadrivet system som SoftOne GO. Lär dig mer om möjligheterna och få en inblick i våra spännande framtidsutsikter.

  • 14:10

    Miniseminarier // Seminariepass 2 (7 alternativ)

    Alternativ 1: Anställd & Attest: Från kategoristruktur till ny organisatorisk struktur

    Med automatisk filtrering baserad på verksamhetens organisatoriska hierarki möjliggörs ett nytt arbetssätt för kedjor och större verksamheter. Lär dig hur det fungerar och vad det skulle kunna innebära för er!

    Alternativ 2: Redovisning med inventarier

    I det här seminariepasset djupdyker vi i alltifrån hur du skapar ett verifikat, hanterar periodiseringar, inventarier och avskrivningar.

     

    Alternativ 3: Projektredovisning

    Under året har det hänt mycket med modulen Projekt. Här går vi igenom uppföljning av projekt och nyheterna som släppts under året.

     

    Alternativ 4: Bemanningsoptimering för dagligvaruhandeln

    Hur kan försäljning och arbetsuppgifter tillsammans med regelverk för bland annat arbetstidsregler automatiskt skapa ett grundschema som täcker verksamhetens behov?

    Alternativ 5: Orderplanering

    Här går vi genom orderplaneringen både i appen och på webben och ger dig en grund för att nyttja planering av ordrar i SoftOne GO på bästa sätt.

     

    Alternativ 6: Mobilapplikationen utifrån anställd och chef (Tid/Bemanning/Lön)

    Hur har mobilappen utvecklats och hur ser den ut för anställd respektive chef? Vilka möjligheter finns det med det rollbaserade systemet?

     

    Alternativ 7: Introduktion till SoftOne GO Lön

    SoftOne GO Lön är numera tillgängligt oavsett om löneunderlaget kommer från modulerna Tid eller Order. Vad är fördelarna med ett integrerat lönesystem och hur skulle det fungera för din verksamhet? Här guidar vi dig igenom funktionerna och flödet.

  • 15:30

    Miniseminarier // Seminariepass 3 (7 alternativ)

    Alternativ 1: Elektronisk leverantörsfakturahantering

    Här går vi igenom hela flödet för leverantörsfakturahantering, från att de kommer in via ReadSoft eller manuellt till slutattestering och betalning och ger dig konkreta tips.

     

    Alternativ 2: Introduktion till Tid och Order till Lön  

    Numera stödjer SoftOne GO ett automatiserat flöde för dig som använder modulen Försäljning – från Order till SoftOne GO Lön. Den tid och det material du registrerat förs automatiskt över till löneberedningen. Här går vi igenom grunderna.

     

    Alternativ 3: Schemaplanering med fokus på scenarioplanering

    Med scenarioplanering kan du experimentera olika möjliga bemanningslösningar för att hitta fram till den optimala för era behov, utan att påverka det aktiva schemat. Här får du lära dig hur det fungerar.   

     

    Alternativ 4: Logistik med lagerhantering

    Med vår Lagerredovisning registrerar du in- och utleveranser kopplat till Order. Du kan importera och inventera lager utifrån dina behov. Här får du tips för att få full koll på din lagerstatus.

     

    Alternativ 5: E-fakturering tillsammans med affärsnätverket InExchange

    E-fakturering är numera ett myndighetskrav. Samarbetet med InExchange möjliggör smidig e-fakturering. Här får du de senaste tipsen.

     

    Alternativ 6: Bemanning: Försäljningsbudget och Nyckeltal

    Genom uppföljning av budget för personalkostnader, arbetstimmar och försäljning går det att löpande se hur aktuella värden för grundschema och arbetsschema förhåller sig till den planerade budgeten.

    Alternativ 7: Mobilapplikationen utifrån hantverkare och chef (Order/Faktura)

    Hur har mobilappen utvecklats och hur ser den ut för anställd respektive chef? Vilka möjligheter finns det med det rollbaserade systemet?

  • 16:40

    Drink vid SoftOnes atrium & utdelning av SoftOnes Digitaliseringspris

  • 18:30

    Middag & Show på Hamburger Börs

Bildgalleri från SoftOne-Dagen 2019

Den 25 oktober gick SoftOne-Dagen 2019 av stapeln. Årets upplaga var lite extra speciell, både då konferensen var i anslutning till våra nya lokaler på Drottninggatan 33 och då vi för första gången någonsin lanserade SoftOnes Digitaliseringspris.

Temat för året var digitalisering. Under den fullspäckade dagen fick deltagarna ta del av best practice vad gäller digitalisering, inspireras kring hur man leder digital transformation och fick veta mer om hur SoftOne GO utvecklas framöver för att möjliggöra er fortsatta digitalisering. Vi krönte också  vinnarna av SoftOnes Digitaliseringspris. Att digitalisera sin verksamhet är inte alltid enkelt, men vi är säkra på att ni kommer lämna dagen med ny kunskap och inspiration och vara bättre rustade för framtidens utmaningar och möjligheter. Se hela agendan längre ner på den här sidan.

I vanlig ordning avslutades eventet med middag och succéshowen ”It Takes a Fool To Remain Sane” med Ola Salo på Hamburger Börs.