För Frank Andersson, säljare på SoftOne, är det viktigt att ge ett mervärde till kunden

Vad är din roll på SoftOne?

Jag är säljare mot daglig- och detaljhandel. Min roll är enkelt beskrivet att förmedla värdet och möjligheterna med en helhetslösning för planering, bemanningsoptimering, ekonomi och lön för dagligvaruhandeln.

Vad är din bakgrund?

Jag har jobbat inom dagligvaru- och detaljhandel hela mitt yrkesverksamma liv. Möjligheterna i branschen är enorma och med vår tjänst kan vi verkligen göra skillnad för kunderna. Det är min största drivkraft och anledningen till att jag älskar det jag gör. Jag har jobbat mot de flesta bolagen och kooperativen i branschen, så som ICA, Coop och Axfood. Min långa erfarenhet gör att jag är väl insatt i de behov och möjligheter som finns ute bland butikerna och i branschen i stort.

Att arbeta mot ICA är väldigt givande. Det är en stark och väl uppbyggt organisation. Det ställer otroligt höga krav att samordna en så stor organisation av handlare och det samarbete ICA skapat är verkligen unikt.

Anledningen till att jag sökte mig till SoftOne för ett drygt år sedan var att de kunde erbjuda ett helhetstänk som svarar på ett stort kundbehov. Idag vill kunderna ha en webblösning, de vill ha ett system. Jag såg potentialen i SoftOne’s molnsystem och kände direkt att det var en produkt för framtiden. Det är också en produkt som kunden kan växa med, som skapar möjligheter istället för begränsningar. Möjligheterna inkluderar stora ekonomiska vinster och administrationsbesparingar, men också lösningar som gör skillnad i personalens vardag, t.ex. att de enkelt och smidigt kan jobba hemifrån då systemet är tillgängligt överallt, när som helst. Med ett serversystem går inte det.

Hur ser du att SoftOne kan skapa värde för ICA med sitt system?

Vi kan underlätta för butikerna och skapa förutsättningarna för dem att kunna effektivisera och maximera sin affär. Med en lösning behöver de inte växla mellan olika system och leverantörer. Behöver de hjälp behöver de bara vända sig till en support för alla frågor. SoftOne har också en bra, automatiserad integration med ICAs StoreOffice som underlättar för administratörerna.

Vad är din vision för samarbetet mellan ICA och SoftOne?

Min vision är att förädla tjänsten för ICA-handlarna utefter deras behov. SoftOne är ett utvecklingsföretag som hela tiden arbetar för att förbättra verktyget tillsammans med våra kunder.

Vad är ledordet i ditt arbetet?

För mig känns det viktigt att kunna ge ett mervärde till kunden och att förstå kundens behov. Mitt mål är alltid att ha nöjda kunder som vill komma tillbaka. För mig är det är viktigt med bra kundrelationer. Jag strävar alltid efter att hitta den bästa ekonomiska lösningen för kunderna, och det är något som brukar uppskattas.