Hantverkare

Kraftfullt affärssystem för alla hantverkare

SoftOne GO är ett molnbaserat affärssystem som innehåller order, fakturering, projekt, lön och ekonomi. Systemet innehåller även prishantering och EDI-koppling mot alla vanliga grossister och ger dig full kontroll på dina projekt.

scrollan
Funktioner

Helhetslösning - allt i ett

En affärsplattform är utformad för att stödja ditt hantverksföretags skalbarhet och tillväxt. Den kan hantera ökande datavolymer, större ordervolymer och anpassa sig till förändrade affärsbehov. Denna skalbarhet säkerställer att plattformen kan fortsätta att uppfylla kraven när verksamheten expanderar utan att det krävs omfattande systemöversyner eller avbrott.

Funktioner

Du har allt du behöver i appen

En modern affärsplattform innehåller vanligtvis robusta rapporterings- och analysfunktioner. Genom att utnyttja dessa verktyg kan hantverksföretag få värdefulla insikter om sin affärsutveckling, försäljningstrender och kundbeteende. Med tillgång till korrekta data kan företagen fatta datadrivna beslut, identifiera förbättringsområden och optimera sina strategier för att driva tillväxt och lönsamhet.

pexels-kindel-media-9875405
Funktionalitet

Funktioner i Hantverkarpaketet

  • Arbetsorder direkt i mobilen.
  • Push-notiser i telefonen.
  • EDI-koppling mot fler än 20 grossister. Du hittar dem här.
  • Artiklar från grossisten direktbokas på rätt order och alltid till rätt pris.
  • Enkelt att jämföra priser mellan olika grossister.
  • Hantera dina kundavtal och prissättning mot kund.
  • Uppdatera grossistprislistor med ett klick.
  • SoftOne Mobil är montörens verktyg ute på fältet.
  • Effektiviserar adminstrationen.
  • Tid och material registreras när det förbrukas och kan direkt faktureras kund.
  • Order som planerats i Kalenderverktyget fördelas ut till mobilen.
  • Ta en bild på jobbet och dokumentera det på ordern. Bilden kan skrivas ut och biläggas fakturan eller bara lagras som dokumentation.
  • Med checklistor säkerställer du att arbetet utförts korrekt och säkert. Både checklistor och order kan signeras.
  • Checklistor med signeringsfunktion säkerställer att arbetet utförts korrekt och säkert.
  • Lönespecifikationer direkt i mobilappen
  • Avsevärt minskad administration
  • Överblick över lönekostnader i realtid
  • Redovisning, bokföring och fakturering integrerad i SoftOne GO.
  • Snabbare attestflöden genom digital hantering av leverantörsfakturor.
  • Stort utbud av rapporter för att snabbt se hur företaget ligger till ekonomiskt.

Få överblick och kontroll över dina projekt i Projektcentralen

Projektcentralen ger dig kontroll över dina projekt från budget och utförande till uppföljning. Du ser under hela projektets gång det ekonomiska läget och kan efter slutförda projekt använda dessa som beslutsunderlag för att välja framtida lönsamma affärer. Projekt kan byggas upp i hierarki med huvud- och underprojekt för en detaljerad uppföljning, per projekt eller för hela projektgruppen. I projektcentralen samlas all information om projektet, men det även finns tillgång till olika rapporter för enkel projektuppföljning.
Alltid uppdaterad projektstatus

När Tid, Order, Fakturering och Leverantörsreskontra hanteras i samma system så är projektet alltid uppdaterat med de senaste siffrorna.

  • Lägg ut arbetsordrar i kalendern och få en tydlig överblick.
  • Arbetsordrar direkt i montörens mobil.
  • Lista på kommande jobb som väntar på att planeras i kalendern.

Kundcase

Vi hjälper dig att hitta rätt