Inom samarbetet mellan Axfood och SoftOne erbjuds Hemköpsbutiker ett HR-system för Schemaplanering, Tidrapportering och Bemanning
SoftOne GO skapar en unik möjlighet för handlare att arbeta på ett likvärdigt sätt inom hela Hemköpskedjan. Det ger dig som Hemköpsbutik ett effektivt verktyg för hantering av personal, där du alltid har full översikt över din butik.
Med SoftOne GO får du ett modernt och lätthanterligt verktyg, där medarbetarna kan sköta all administration på datorn eller i appen på valfri plats – i butiken, hemma eller på kontoret. Det blir också väldigt enkelt att få kontakt med medarbetarna även utanför arbetsplatsen. Via appen kan man sköta all kommunikation avseende schema och planering, med sina chefer och kollegor. Förändringar i schemat skickas automatiskt som notiser.
SoftOne GO hjälper dig att spara tid och ger dig möjlighet till bättre lönsamhet. Du kan börja i liten skala och utöka lösningen efter behov.
I SoftOne GO behöver du bara lägga in uppgifterna på ett ställe – sen synkas informationen med samtliga delar i systemet. Du har därför alltid helt uppdaterad information till hands och frigör därmed både tid och pengar!
Vad gör SoftOne GO unikt?
– Utvecklat specifikt för dagligvaruhandeln
– Samtliga funktioner är helt integrerade med varandra
– Du får tillgång till branschspecifik Support
– Molntjänst
– Du kan skala upp eller ner allt efter behov
Några av fördelarna för din Hemköpsbutik
Schemaplanering
En väl fungerande schemaplanering är hjärtat i en lösning för Tid och Bemanning. Med SoftOne GO får du ett planeringsverktyg för hela flödet från budget till grundschema, arbetsschema och planerat utfall i en och samma vy. Nyckeltal finns tillgängliga liksom prognoser som kan ändras under tiden du planerar för ändringar eller söker ersättare.
Tidrapportering
Närvaroregistrering eller avvikelseregistrering? I SoftOne GO kan du hantera båda sätten att registrera den arbetade tiden som är underlaget för löneutbetalningen.
Integration med Lön
Skicka enkelt filer med tidstransaktioner mellan SoftOne GO och det lönesystem ni använder.
Användarvänlig mobilapp för anställd respektive chef
SoftOne GO Ekonomi
Modulen ekonomi innehåller alla väsentliga delar för din butiks ekonomihantering. Funktioner som ingår är t.ex. Redovisning med bruttovinstrapporter, Elektronisk fakturahantering, Kund- och leverantörsreskontra, Inventariehantering och Koppling till kassan.
Funktionerna är väl integrerade med övriga moduler, så som fakturering och tid. Underlaget till redovisningen till exempel, innehåller en komplett uppsättning med rapporter för bruttovinstredovisning anpassad efter Hemköps standard och genereras automatiskt utifrån vad som händer ute i den dagliga verksamheten.
SoftOne GO innehåller ett komplett paket med rapporter för bruttovisntredovisning anpassat enligt Hemköpsstandard.
Det är lätt att importera dagskassefiler och kundfakturor för fakturering från kassasystemet.
SoftOne GO Lön
Löneoutsourcing
Låt SoftOne vara din löneavdelning. Väljer du att låta oss sköta din löneadministration får du tillgång till vårt moderna lönesystem, utan investeringskostnader. Du behöver inte tänka på att uppdatera systemet och göra back-up – det sköter vi, tillsammans med anpassningar och speciella rapporter.
Ramavtal 
SoftOne har ett samarbetsavtal med Axfood avseende molntjänsten SoftOne GO med Tid, Schema och Bemanning, med syfte att erbjuda både koncernen, helägda butiker såväl som franchisetagare med ett effektivt arbetsverktyg. Mer om ramavtalet.
Samarbete SoftOne och Axfood
Axfood nyttjar molntjänsten SoftOne GO för alla sina egenägda butiker i ett nära samarbete med SoftOne. Tjänsten och funktionaliteten utvecklas kontinuerligt inom ramen för samarbetet.
Axfood-butiker anslutna till SoftOne GO.
Så här jobbar våra Hemköpsbutiker
SoftOne GO är en moduluppbyggd molntjänst och det är enkelt att komplettera med moduler utifrån verksamhetens behov. Många av våra kunder börjar med SoftOne GO Schema, Tid och Bemanning medan andra butiker börjar med SoftOne GO Ekonomi. Här kan du läsa mer om hur andra Hemköpsbutiker arbetar med SoftOne GO.
”Största fördelarna med SoftOne GO är att allt är integrerat. Så fort man gör en ändring, till exempel i schemat, i ett av systemen så uppdateras det i alla andra. Det gör det lättjobbat och bekvämt. Plus att innan var jag bunden till att göra allt jobb på butiksdatorn – nu kan jag gå in och justera var jag än befinner mig. ”
Säger handlare Magnus Persson, ”Gesters” Hemköp i Västertorp.
Vill du veta mer?
Har du frågor om SoftOne GO och våra lösningar för Hemköp? Kontakta oss så får du mer information om möjligheterna med affärssystemet för din butik!