Service & Kvalitet

Vi har två supportteam med expertis inom Affärssystem och HR. Vi har fördelat uppgifterna enligt ”First line”-support där ärenden som ofta kan lösas direkt. Genomsnittliga väntetiden för ett sådant ärende via telefon är oftast på under 3 minuter. ”Second line” innefattar ärenden som kan kräva djupare kartläggning. ”Third line” är hantering och återskapande av t.ex. buggar eller feluppsättningar i systemet.

SoftOnes Digitala Kundcenter

För dig som SoftOne kund finns vårt digitala Kundcenter. Här kan du rapportera och följa upp dina supportärenden och få tillgång till våra vanliga frågor och svar. Är du kund och användare av något av våra klientserver-program, såsom SoftOne Lön, SoftOne Business eller SoftOne Professional kommer du att kunna ladda ner nya versioner av programvaran.

Så får du tillgång till SoftOnes Digitala Kundcenter:

1. Du registrerar ditt ärende som vanligt via support@softone.se. Första gången du skickar in ett ärende via e-post så skapas ett personligt användarkonto och du får en länk via e-post till Kundcentret.

2. För att enbart få login för att ta del av vanliga frågor och svar, samt filnerladdning (för kunder av SoftOne Lön/Business/Professional), kan du skicka in en begäran om att få åtkomst till: support@softone.se.

SoftOne Akademi

I vår Akademi har vi samlat instruktionsfilmer, handböcker med beskrivningar av olika funktioner, releasenyheter och mycket mer så att du kan få det stöd du behöver för att få ut så mycket som möjligt av affärssystemet SoftOne GO. Du når SoftOne Akademi via ikonen med en Akademihatt i högerkanten i SoftOne GO.

Ta hjälp av våra Produktspecialister

Öppettider

Våra ordinarie öppettider är vardagar 8-16 med lunchstängt 12-13.

Dag före röd dag stänger vi kl 13.

Du kan alltid mejla in ditt ärende. Vi öppnar igen nästkommande vardag.

3 minuter

Genomsnittlig väntetid för ärenden via telefon

12 Produktspecialister

Vi har ett erfaret team av Produktspecialister som brinner för att hjälpa dig