Som Produktspecialist ansvarar du för att ge god service och lösa företagskundernas systemfrågor kring tid & bemanning och lön. Du är en del av avdelningen Service & Kvalitet och du hanterar ärenden som exempelvis berör tidrapportering och löneadministration. Ärendena varierar i omfattning och du förväntas utreda problem och bereda förbättringar till utvecklingsavdelningen. Du välkomnas till en kunnig avdelning bestående av 10 medarbetare där alla hjälps åt.
Du ansvarar tillsammans med resten av Service & Kvalitetsteamet för att på olika sätt hjälpa SoftOne Groups kunder. SoftOne Groups kunder varierar i storlek och finns inom olika branscher såsom handel, hantverkare och industri.
- har en daglig kontakt med systemadmins (SuperUsers) hos kunder där vi hjälper dem med felsökning, problemlösning och rådgivning
- hantera kundärenden så som att svara på frågor om schema, attestering av tid, pass och lön
- samarbetar internt med sitt team, konsulter, utvecklare och andra kollegor för att bygga och förbättra interna processer, eskalera ärenden och påverka produktutveckling
- bidrar i utvecklingsarbetet av systemet genom att både initiera, leda, utföra olika testarbeten
- deltar på kundmöten
- arbetar aktivt med digitala rutinbeskrivningar, manualer och FAQ för att möjliggöra smidigare hjälp till användarna och frigöra mer tid till personlig service
Eftersom frågorna är starkt kopplade till lön, tid & bemanning söker vi dig med goda kunskaper inom yrkesområdet. Brinner du dessutom för digitalisering ska du definitivt söka till en utvecklingsinriktad och ledande systemleverantör som vill fortsätta växa tillsammans med dig!
Som Produktspecialist har du även stora möjligheter framöver att avancera internt på SoftOne Group, till roller såsom exempelvis teamleader/chef eller specialist inom olika områden.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som:
- har arbetat minst 3 år inom löneadministration och tidrapportering
- har gedigna kunskaper inom lön, tid & bemanning
- brinner för digitalisering och har erfarenhet av moderna IT-miljöer kopplat till tidrapportering och löneadministration
- genomfört eftergymnasiala studier inom lön/HR/IT
- är utvecklingsinriktad och bidrar aktivt i kontinuerligt förbättringsarbete
- är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Som person är du driven, serviceinriktad och engageras av att skapa positiva kundupplevelser. Du har en god förmåga att sätta dig in i systemanvändarens problem samtidigt som du är strukturerad och utreder ärendet på ett effektivt sätt. Din pedagogiska ådra gör att du har lätt för att hjälpa andra, oavsett kunskapsnivå. Du fungerar utmärkt i självständigt arbete och i samarbete med kollegor.
Ansökan
Skicka in ansökan till hr@softone.se.