SoftOne GO
Affärssystem
Projekt
Vårt affärssystem för projekt är en samlingsplats för all information som rör dina olika projekt. Det kan till exempel vara en större entreprenad.
SoftOne® GO är ett ledande, komplett och flexibelt affärssystem, utvecklat med kundens behov i fokus. Systemet är ett modulbaserat, vilket innebär att du bara köper de delar du behöver och företaget kan enkelt börja växa tillsammans med systemet. SoftOne Go är också ett molnbaserat affärssystem, vilket skapar tillgänglighet oavsett plattform.
Spara tid med smarta lösningar.
Rapporter och redovisningsunderlag lättillgängligt.
Närvaro eller avvikelse? Båda kan användas som underlag för lönen.
Full koll på offerter, avtal och fakturor.
Schemaläggning och löneunderlag hand i hand.
Pris- och grossisthantering med EDI-koppling.
Optimera verksamheten med rätt kompetens på rätt plats.
En samlingsplats för all projektinformation.
Ett enkelt och smidigt tidrapporteringssystem.
Vi förenklar faktureringen för dig inom El, VVS & Bygg
Möt kundens och medarbetarnas förväntningar med ett verksamhetsanpassat system som gör er konkurrenskraftig i en föränderlig bransch.
Oavsett vilken bransch ni är verksamma inom ökar behovet av att optimera affärsprocesser och bygga värde.
Ökad digitalisering och smartare verktyg skapar nya möjligheter att automatisera, analysera och effektivisera alla delar av din verksamhet från produktion till leverans.
Genom innovation och digitalisering kan ni effektivisera och skapa smartare flöden från planering till fakturering.
SoftOne Group erbjuder olika tjänster med syfte att ge bästa möjliga support till dig som kund, oavsett om du är ny kund eller har använt vår affärsmiljö under en längre tid. Våra konsulter har lång erfarenhet av affärsprocesser och IT-system. Tjänsterna omfattar implementering, utbildning, förlängning av licenser till omfattande konsultarbete.
Vårt affärssystem för projekt är en samlingsplats för all information som rör dina olika projekt. Det kan till exempel vara en större entreprenad.
Dina projekt hanteras i Projektcentralen. Där har du full kontroll över dina projekt från budget och utförande till uppföljning. Du ser under hela projektets gång det ekonomiska läget och kan efter slutförda projekt använda dessa som beslutsunderlag för att välja framtida lönsamma affärer.
Projekt kan byggas upp i hierarki med huvud- och underprojekt för en detaljerad uppföljning, per projekt eller för hela projektgruppen. I respektive huvud- eller underprojekt finns möjlighet att lägga upp ingående balans och budget. Du kan skapa lyftplaner och sköta den löpande aconto- och indexfaktureringen enkelt från respektive projekt.
I Projektcentralen samlas all information om projektet, men det även finns tillgång till olika rapporter för projektuppföljning i olika dimensioner samt successiv vinstavräkning.
En integrering av andra tjänster i samma system skapar ett effektivt flöde och alltid uppdaterad projektstatus. När Tid, Order, Fakturering och Leverantörsreskontra hanteras i samma system, är projektet alltid uppdaterat med de senaste siffrorna. Det skapar en smidig och korrekt Projektredovisning. Detta då du samlar all information på ett ställe sparar du tid.
Projektledaren skapar enkelt upp projektet och styr vilka som ska ha tillgång till projektet. Inkluderade medarbetare kan via app eller webb arbeta i projektet på ett sätt som skapar transparens och involverade projektdeltagare.
Vissa använder några av våra moduler, andra använder alla. Ett system att växa med helt enkelt. Oavsett hur du väljer att jobba med oss är vår vision att erbjuda marknadens bästa affärssystem som förenklar och effektiviserar det dagliga arbetet för våra kunder, så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet.