Nyheter från SoftOne

Rijad Smajlovic delar sin digitaliseringsresa

Rijad Smajlovic är Customer Success Manager på SoftOne, en roll som passar honom perfekt där han får kombinera sin kunskap och erfarenhet inom ekonomi med kundrelationer. Hans huvuduppdrag kan enkelt beskrivas som att förenkla och förbättra arbetssätt och resultat för SoftOnes kunder, något som är viktigare nu än någonsin.

SOftOne satsar inom Tid, Bemanning och Lön med två nya medarbetare

Digitaliseringen skapar helt nya spelregler på marknaden och utvecklingen inom tidsystem, bemanningsplanering och lönehantering tar stormsteg. För att fortsätta att ligga i framkant och stötta våra många kunder tillsätter SoftOne två nya medarbetare med lång erfarenhet inom HR-området, Lina Brådhe och Cristel Annell.

SoftOne GO 2.1 lanserades den 1:a april. Projektet inkluderar alla nyheter som släppts under tidsperioden 29 oktober 2019 till och med 1 april 2020. Lanseringen medförde många nya funktioner som skapar nya möjligheter för användarna av SoftOne GO. Information om de nya funktionerna förmedlades via webinarieserien Kundlyftet som anordnades på två teman baserat på de olika modulerna i SoftOne GO; Bemanning, Tid & Lön, samt Ekonomi, Försäljning och Projekt, som de här frågorna och önskemålen handlar om. Här har vi nämligen sammanställt de frågor som dök upp under webinariernas gång.

SoftOne GO 2.1 lanserades den 1:a april. Projektet inkluderar alla nyheter som släppts under tidsperioden 29 oktober 2019 till och med 1 april 2020. Lanseringen medförde många nya funktioner som skapar nya möjligheter för användarna av SoftOne GO. Information om de nya funktionerna förmedlades via webinarieserien Kundlyftet som anordnades på två teman baserat på de olika modulerna i SoftOne GO; Ekonomi, Försäljning och Projekt, och Bemanning, Tid & Lön, som de här frågorna och önskemålen handlar om. Här har vi nämligen sammanställt de frågor som dök upp under webinariernas gång.

Med den strategiska satsningen SoftOne® Business Solutions antar SoftOne ett nytt digitalt förhållningssätt till försäljning och kundrelationen där partnerskap står i fortsatt fokus. Samtidigt förstärks säljstyrkan med tre kundorienterade säljkrafter.

Intervju med Jonas Söderlind är Ekonomiansvarig, ICA MAXI Stormarknad Lindhagen som berättar om vardagen bakom kulisserna i en Maxi-butik, något som även uppmärksammades i ett videoreportage av influencern Therese Lindgren.

SoftOne designade sitt lönesystem med visionen att något måste göras annorlunda, något som på riktigt kunde skapa förändring för Sveriges löneadministratörer. Genom att rita om ”lönekartan” kunde administrationen minska och genom att flytta en del av arbetet ut i verksamheten med hjälp av digitala verktyg kunde lönerollen förändras i grunden.

Joel Köhl började som VD för dotterbolaget SoftOne Sverige mitt under Coronautbrottet. Här berättar han om sina första veckor och sin vision för framtiden.

Projektet SoftOne GO 2.1 lanserades den 1:a april. Projektet inkluderar alla nyheter som släppts under tidsperioden 29 oktober 2019 till och med 1 april 2020, Med SoftOne GO 2.1 höjer vi kundupplevelsen och ekosystemet runt affärssystemet ännu en nivå.

Till följd av Coronautbrottet befinner sig världen i en kris som vi ännu inte kan se de fulla konsekvenserna av. Vårt kundlöfte är att inte kompromissa med vårt åtagande till er som kunder, men även prioritera alla våra resurser för att ytterligare stärka vårt erbjudande till er.

Kontakta mig om du har frågor kring media och nyheter.

Katarina Bennich
Chief Marketing Officer
Tel. 070-7328150
katarina.bennich@softone.se

Pressbilder

Bilderna är fria för användning i redaktionella sammanhang. Ange alltid fotografens namn: Stefan Sigemo