SoftOne växer och söker nya medarbetare

SoftOne växer och vi söker nu efter nya medarbetare inom ett antal olika områden. Vi strävar efter att vidareutveckla våra specialistkunskaper genom att erbjuda en spännande arbetsmiljö med möjligheter och resurser för personalen att växa och utvecklas fortlöpande.
Välkommen med din ansökan!

Lediga tjänster

Serviceinriktad Löneadministratör

Arbetar du inom Löne-/HR-området och har ett systemintresse? Vill du hjälpa företagare och yrkeskollegor samtidigt som du utvecklas hos en utvecklingsinriktad och ledande systemleverantör?

SoftOne söker en serviceinriktad Löneadministratör till avdelningen Service & Kvalitet som i rollen som Produktspecialist ansvarar för att ge god service och lösa företagskundernas frågor kring systemet SoftOne GO. Som Produktspecialist HR hanterar du ärenden som främst berör schemaläggning, bemanning, tidrapportering och löneadministration. Eftersom SoftOne GO är ett komplett affärssystem innebär ditt arbete även systemfrågor som är kopplade till andra delar av systemet såsom redovisning. Ärendena varierar i omfattning och du förväntas utreda problem och bereda förbättringar till utvecklingsavdelningen. Du välkomnas till en kunnig avdelning bestående av 13 medarbetare där alla hjälps åt.

SoftOnes huvudkontor är beläget på Drottninggatan vid Sergels torg i centrala Stockholm i moderna lokaler med öppet kontorslandskap. Här sitter du tillsammans med cirka 45 medarbetare och du välkomnas till en prestigelös, öppen och positiv arbetsplats med platt organisation och entreprenörsanda.

Mer om tjänsten

Som Produktspecialist HR ansvarar du tillsammans med resten av Service & Kvalitetsteamet för att på olika sätt hjälpa SoftOnes kunder. SoftOnes kunder varierar i storlek och finns inom olika branscher såsom handel, hantverkare och industri. Förutom daglig kontakt med kunderna samarbetar du internt med ditt team, konsulter, utvecklare och andra kollegor. Du förväntas bidra i utvecklingsarbetet av systemet genom att initiera, leda och utföra olika testarbeten. Service & Kvalitet arbetar aktivt med digitala rutinbeskrivningar, manualer och FAQ för att möjliggöra smidigare hjälp till användarna och frigöra mer tid till personlig service.

I rollen som Produktspecialist HR hanterar du kundärenden såsom exempelvis:

• Frågor kring hur man planerar ut schema på en nyanställd.
• Frågor om varför det är en diff på en rapport.
• Frågor om hur semesterberäkningen faller ut på viss personal.
• Frågor om inställningar på lönearter och hur konteringar sätt upp för att få specifika utfall enl önskemål.

Eftersom frågorna är starkt kopplade till personal- och löneadministration och redovisning söker vi dig med goda kunskaper inom yrkesområdet. Har du dessutom ett systemintresse ska du definitivt söka till en utvecklingsinriktad och ledande systemleverantör som vill fortsätta växa tillsammans med dig! Som Produktspecialist har du även stora möjligheter framöver att avancera internt på SoftOne, till roller såsom exempelvis teamleader/chef eller specialist inom olika områden.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har arbetat minst 1 år inom lönehantering. Du har goda kunskaper inom lön, schema och tid samt en god förståelse för redovisning. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier inom lön eller ekonomi/redovisning. Du har systemvana, är lättlärd i system och har ett tekniskt intresse som gör att du ser möjligheterna i system och bidrar aktivt i förbättringsarbetet. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad och engageras av att skapa positiva kundupplevelser. Du har en god förmåga att sätta dig in i systemanvändarens problem samtidigt som du är strukturerad och utreder ärendet på ett effektivt sätt. Din pedagogiska ådra gör att du har lätt för att hjälpa andra, oavsett kunskapsnivå. Du fungerar utmärkt i självständigt arbete och i samarbete med kollegor.

Viktig information

Detta är en rekrytering med tillsvidareanställning hos SoftOne. SoftOne tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I den här rekryteringsprocessen samarbetar SoftOne med SJR. Urval och intervjuer kommer att ske löpande med start under vecka 2, år 2020. Vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Jordal/Recruitment Consultant på simon.jordal@sjr.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.  Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy.

Serviceinriktad Redovisningsekonom

Arbetar du inom ekonomi/redovisning och har ett systemintresse? Vill du hjälpa företagare och yrkeskollegor samtidigt som du utvecklas hos en utvecklingsinriktad och ledande systemleverantör?

SoftOne söker en serviceinriktad Redovisningsekonom till avdelningen Service & Kvalitet som i rollen som Produktspecialist ansvarar för att ge god service och lösa företagskundernas frågor kring systemet SoftOne GO. Som Produktspecialist Affärssystem hanterar du ärenden som främst berör fakturering, order, kund- och leverantörsreskontra, lager och redovisning. Eftersom SoftOne GO är ett komplett affärssystem innebär ditt arbete även systemfrågor som är kopplade till andra delar av systemet såsom lön/HR. Ärendena varierar i omfattning och du förväntas utreda problem och bereda förbättringar till utvecklingsavdelningen. Du välkomnas till en kunnig avdelning bestående av 13 medarbetare där alla hjälps åt.

SoftOnes huvudkontor är beläget på Drottninggatan vid Sergels torg i centrala Stockholm i moderna lokaler med öppet kontorslandskap. Här sitter du tillsammans med cirka 45 medarbetare och du välkomnas till en prestigelös, öppen och positiv arbetsplats med platt organisation och entreprenörsanda.

Mer om tjänsten

Som Produktspecialist Affärssystem ansvarar du tillsammans med resten av Service & Kvalitetsteamet för att på olika sätt hjälpa SoftOnes kunder. SoftOnes kunder varierar i storlek och finns inom olika branscher såsom handel, hantverkare och industri. Förutom daglig kontakt med kunderna samarbetar du internt med ditt team, konsulter, utvecklare och andra kollegor. Du förväntas bidra i utvecklingsarbetet av systemet genom att initiera, leda och utföra olika testarbeten. Service & Kvalitet arbetar aktivt med digitala rutinbeskrivningar, manualer och FAQ för att möjliggöra smidigare hjälp till användarna och frigöra mer tid till personlig service.

I rollen som Produktspecialist Affärssystem hanterar du kundärenden såsom exempelvis:

• Frågor kring hur man lägger order.
• Frågor om varför det är en diff på en bokföringsrapport.
• Frågor om prislistehantering.
• Frågor om elektronisk fakturahantering.

Eftersom frågorna är starkt kopplade till redovisning söker vi dig med goda kunskaper inom yrkesområdet. Har du dessutom ett systemintresse ska du definitivt söka till en utvecklingsinriktad och ledande systemleverantör som vill fortsätta växa tillsammans med dig! Som Produktspecialist har du även stora möjligheter framöver att avancera internt på SoftOne, till roller såsom exempelvis teamleader/chef eller specialist inom olika områden.

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har arbetat minst 1 år inom redovisning. Du har goda kunskaper inom reskontra och löpande redovisning. Vi ser gärna att du har varit delaktig i bokslutsarbete sedan tidigare. Du har systemvana, är lättlärd i system och har ett tekniskt intresse som gör att du ser möjligheterna i system och bidrar aktivt i förbättringsarbetet. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av löneadministration är ett plus. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad och engageras av att skapa positiva kundupplevelser. Du har en god förmåga att sätta dig in i systemanvändarens problem samtidigt som du är strukturerad och utreder ärendet på ett effektivt sätt. Din pedagogiska ådra gör att du har lätt för att hjälpa andra, oavsett kunskapsnivå. Du fungerar utmärkt i självständigt arbete och i samarbete med kollegor.

Viktig information

Detta är en rekrytering med tillsvidareanställning hos SoftOne. SoftOne tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I den här rekryteringsprocessen samarbetar SoftOne med SJR. Urval och intervjuer kommer att ske löpande med start under vecka 2, år 2020. Vi rekommenderar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Jordal/Recruitment Consultant på simon.jordal@sjr.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Account Manager / Säljare

I takt med att vi växer söker vi nu en Account Manager / Säljare / till vårt team New Accounts. Det här är drömjobbet för dig som vill hitta nya utmaningar som Säljare / Account Manager och som älskar att göra affärer. Som Säljare / Account Manager på SoftOne så blir du unik bland konkurrenterna då vi i dagsläget är den enda helhetsleverantören inom molnbaserade system för Ekonomi, HR och Lön. Alltså ligger du helt rätt i tiden att kliva på detta nu för att nå framgång och ta marknadsandelar. Du blir en del av en stark säljande och kundorienterad kultur med en platt organisation med snabba beslutsvägar. SoftOne är ett bolag där vi satsar allt på utveckling och kvalitetsarbete, där vi ser lösningar på problem, har höga visioner och skapar möjligheter för dig att lyckas, växa och utvecklas.
Bland våra nöjda kunder finns bland annat ICA, Axfood och Tele2/Elkedjan.

Rollen
I din roll är du ute och möter kunder största delen av din arbetstid, du prospekterar och bokar dina möten själv och tillsammans gör vi roadshows, kampanjer, mässor, jobbar med leadsgenerator och marknadsföring där du också kommer in i bilden. Du rapporterar till Försäljningschefen och arbetar på vår Säljavdelning som består av 8 personer. Din placering blir på Huvudkontoret i Stockholm där vi sitter i fräscha lokaler på Drottninggatan mitt i city.

Arbetsuppgifter i urval:

  • Prospektering
  • Nykundsinförsäljning
  • Kundbesök
  • Ta emot leads och förvalta dem
  • Förhandla
  • Upprätta avtal
  • Kundansvar över de kunder du har tagit in
  • Mycket teamarbete med dina kollegor
  • Försäljning mot månads/årsbudget

Vem är du?
Du älskar att nätverka, möta kunder och slutföra lyckade affärer genom rådgivande försäljning. Som person är du inlyssnande och lösningsorienterad. Genom att vara ”om dig och kring dig”, metodisk och strukturerad i ditt arbetssätt driver du ditt säljarbete framåt. Du är en person som har viljan att lyckas göra bra affärer, och hela SoftOne, med vår starka kundorienterade kultur kommer att ge dig alla möjligheter till det. Vidare har du har ett intresse för system och digitalisering. Våra kunder är företag som går i bräschen för ett modernt arbetssätt och du kan med ditt intresse möta dem där de befinner sig. Systemet SoftOne får du lära dig hos oss.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro. Ansvarig rekryteringskonsult är Erika Klatzkow, tel. 0704-121950, erika.klatzkow@valegro.se. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökan sker via denna länk: https://valegro.recman.no/job.php?job_id=112493.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor.
Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.
För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Webbutvecklare .Net

Webbutvecklare .Net 

Som webbutvecklare .Net på SoftOne kommer du att jobba i ett av våra två SCRUM-team.  Ett av teamen fokuserar på vår ERP-produkt och det andra på HR-produkten. Dina närmsta kollegor är andra webbutvecklare inom .Net, fullstack-utvecklare samt QA:s/testare som tillsammans ser till att vi skapar produkter med hög kvalitet och att vi ligger i framkant rent tekniskt. I SCRUM-teamen ingår även en produktägare som säkerställer att vi följer produkternas vision och att vi gör bra prioriteringar för att skapa så mycket affärsnytta som möjligt för våra kunder. 

Vad kommer du att göra? 

Arbetsuppgifterna innebär webbutveckling i .Net, främst frontend men även backend i vår SaaS-lösning. Eftersom du är en del av ett SCRUM-team så kommer du även vara med att tillsammans med resten av teamet grooma user stories, bryta ned till teknisk lösning, planera sprintarna, deltaga i Sprint reviews och deltaga aktivt på retrospektiv för att göra teamets situation ännu lite bättre under kommande sprint. Vi tillämpar även delar inom Extreme programmering varför vi jobbar med kodgranskning, parprogrammering och mobprogrammering. 

På SoftOne arbetar vi med sprintar som är två veckor långa och release-planeringen följer sprintarna. Vi gör deploy till produktion efter varje sprint för att kontinuerligt leverera nytta till våra kunder och få frekvent feedback på det vi gör. Vår deploy är automatiserad i Azure Devops och vi strävar efter att ständigt förbättra vår deploy pipeline genom automatiserade enhetstester, integrationstester och prestandatester. 

Rent tekniskt så är vår SaaS-lösning byggd på Microsoft .Net med Visual Studio, C#, SQL Server och Entity Framework som Backend. För frontend används AngularJS/Angular och Typescript. För tillfället har vi vissa tjänster i Azure och vi lyfter kontinuerligt in fler funktioner i Azure. 

Vad är det vi söker? 

Vi söker dig som precis som vi vill skapa produkter med hög kvalitet. Vi ser att du är engagerad i tekniken, att du verkligen vill utvecklas och hela tiden strävar efter att bli bättre och lära dig mer. Relevant erfarenhet är om du tidigare arbetat som webbutvecklare inom .Net eller frontend-utvecklare. Du kan ha en spets inom frontend men vi ser att du känner dig bekväm med att arbeta i hela stacken. Våra kunder kräver hög tillgänglighet och bra prestanda på vår SaaS-lösning så det är viktigt att du har den inställningen när du utför ditt arbete. Det är förstås meriterade om du har tidigare erfarenhet av utveckling av en SaaS-lösning. 

För att lyckas i rollen behöver du vara teamorienterad, att bygga effektiva självorganiserande team är viktigt för oss och då är det viktigt att varje ny person bidrar till det. Samtidigt som du ändå ska vara trygg i din roll som utvecklare och vara självgående. Du gillar att jobba effektivt mot mål och är kvalitetsmedveten. Att du gillar teknik är en självklarhet. 

Vi erbjuder! 

En roll i en snabbväxande organisation med möjlighet att påverka och utvecklas inom just det du brinner för. Eftersom vi är en mindre organisation kan vi vara snabbfotade och fatta snabba beslut när vi behöver göra det, alltså inga långsamma processer samtidigt som vi förstås gör det strukturerat. Våra medarbetare är viktiga för oss, därför jobbar vi aktivt med medarbetartrivsel och strävar alltid efter ett trevligt arbetsklimat. Vår organisationskultur präglas av högt i tak och prestigelöshet. Vi sitter centralt vid Sergels Torg. Välkommen att forma framtiden tillsammans med oss och ta ditt nästa steg i karriären! 

Känns det intressant? 

Kontakta mig,  Jimmy Sigwid på jimmy.sigwid@softone.se eller telefon 070 774 69 96 om du undrar något, vill diskutera något eller om du vill skicka in ditt CV. Självklart så behandlas din ansökan konfidentiellt. 

 

Säljare för SoftOne Lön, Tid- och Planering/Schema i molnet

Är du en säljare inom Lön och Schemaplanering?

Som säljare hos oss har du helhetsansvaret för hela säljprocessen från första kontakt till möten, offerthantering till avslut. Du kommer att delta i kundmöten samt ha kontakt med kundernas anställda och du har ett stort ansvar i att kontinuerligt sträva efter att effektivisera kundernas lönehantering genom automatisering, digitalisering och effektivisering.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet och mycket goda kunskaper av försäljning av löne-, tid- och planering/schemasystem. Du gillar utmaningen att jobba i ett högt tempo, du tar det yttersta ansvaret för dina blivande kunder och överlämning för leverans. Du har förmågan att kunna erbjuda kunderna en effektiv process som utmanar det traditionella sättet och systemen hur man tar lönehanteringen till en ny nivå. Du arbetar bra både självständigt samt i team och du har en bra känsla för service och motiveras av att jobba mot deadlines. För att lyckas i rollen krävs att du är van att arbeta konsultativt och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Du behöver även vara IT- och systemorienterad med ett stort intresse för vad IT kan göra för att förenkla och förbättra lönehanteringen.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en miljö där det händer mycket och du kommer ingå i ett team med kompetenta och trevliga kollegor. I rollen rapporterar du till försäljningschef, placeringsort är på vårt kontor centralt i Stockholm på Klarabergsgatan 23.

Ansökan

Skicka in din ansökan till [E-post]
Bifoga CV och personligt brev.

Urval och intervjuer sker löpande.

Frågor

För frågor angående tjänsten vänligen kontakta Vd Håkan Lord på hakan.lord@softone.se  eller 070 702 648 415

SaaS utvecklare/SCRUM master

Som utvecklare på SoftOne kommer du att arbeta i ett engagerat SaaS team och driva utvecklingen av SofOnes SaaS affärs- och HR system. Arbetsuppgifterna innebär allt från design, kravarbete, och utveckling till build och deploy. Arbetet sker i team enligt SCRUM där varje projekt hanteras effektivt i 2-veckors sprintar. SoftOne arbetar med Microsoft-plattformen och AngularJS.

Vi söker dig som har akademisk examen inom datateknikområdet, företrädesvis systemutveckling eller dataingenjör. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet som utvecklare och är certifierad SCRUM master. Du har erfarenhet av systemutveckling av webb inom Microsoft, .NET plattformen, SQL Server och Entity Framework. Tidigare har du arbetat med JavaScript, TypeScript, AngularJS och CSS. Erfarenhet av API och utveckling av affärssystem/personalsystem är meriterande.

För att lyckas i rollen är du välstrukturerad och metodisk. Du gillar att jobba effektivt mot mål och är kvalitetsmedveten. Som person är du trygg i dig själv och din roll som utvecklare med god förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare är du en person med ambitioner och ett genuint intresse för att hålla dig uppdaterad i takt med teknologins utveckling.

Vi erbjuder

En roll i en snabbväxande organisation med möjlighet påverka och utvecklas. Har du dessutom ett intresse för ledarskap ger vi dig möjligheten att anta en roll som Scrum master. Våra medarbetare är viktiga för oss, därför jobbar vi aktivt med medarbetartrivsel och strävar alltid efter ett trevligt arbetsklimat. Vår organisationskultur präglas av högt i tak och prestigelöshet. Välkommen att forma framtiden tillsammans med oss och ta ditt nästa steg i karriären!

Intresserad och vill veta mer?

Eventuella frågor besvaras via  hakan.lord@softone.se. Skicka din ansökan till oss, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Lär känna personalen på SoftOne

Om oss

SoftOne är specialiserat på Affärs- och HR-system i molnet och är idag ledande leverantör i Norden till hantverkare och handeln. Våra kunder finns även inom redovisningsbyråer, tillverkande- och tjänsteproducerandeföretag. Vi ligger i teknisk framkant med vår moduluppbyggda molnbaserade SaaS lösning, vilket ger våra kunder möjlighet att nyttja vår helhetslösning eller separata moduler. Vi utvecklar och säljer lösningarna själva och stöttar våra kunder med support, konsulttjänster och outsourcing av lön. Våra 2 000 avtalskunder har i snitt varit kund hos oss i mer än 13 år, och har i undersökningar visat sig vara bland de mest nöjda i Norden. SoftOne grundades 1985 av Håkan Lord som fortfarande äger och leder företaget. Våra 60 anställda finns på kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingfors.

Välkommen med din spontanansökan

Mejla CV, personligt brev och kontaktuppgifter till vår HR-chef Anna Möller:

hr@softone.se