Hjälpcenter
Service & kvalitet
Vår avdelning för Service & Kvalitet består av två supportteam som fokuserar såväl på produktkännedom som verksamhetsexpertis inom Handel, Tjänsteföretag och Organisationer samt Bygg, Transport och Konsult.
SoftOne® GO är ett ledande, komplett och flexibelt affärssystem, utvecklat med kundens behov i fokus. Systemet är ett modulbaserat, vilket innebär att du bara köper de delar du behöver och företaget kan enkelt börja växa tillsammans med systemet. SoftOne Go är också ett molnbaserat affärssystem, vilket skapar tillgänglighet oavsett plattform.
Spara tid med smarta lösningar.
Rapporter och redovisningsunderlag lättillgängligt.
Närvaro eller avvikelse? Båda kan användas som underlag för lönen.
Full koll på offerter, avtal och fakturor.
Schemaläggning och löneunderlag hand i hand.
Pris- och grossisthantering med EDI-koppling.
Optimera verksamheten med rätt kompetens på rätt plats.
En samlingsplats för all projektinformation.
Ett enkelt och smidigt tidrapporteringssystem.
Vi förenklar faktureringen för dig inom El, VVS & Bygg
Möt kundens och medarbetarnas förväntningar med ett verksamhetsanpassat system som gör er konkurrenskraftig i en föränderlig bransch.
Oavsett vilken bransch ni är verksamma inom ökar behovet av att optimera affärsprocesser och bygga värde.
Ökad digitalisering och smartare verktyg skapar nya möjligheter att automatisera, analysera och effektivisera alla delar av din verksamhet från produktion till leverans.
Genom innovation och digitalisering kan ni effektivisera och skapa smartare flöden från planering till fakturering.
SoftOne Group erbjuder olika tjänster med syfte att ge bästa möjliga support till dig som kund, oavsett om du är ny kund eller har använt vår affärsmiljö under en längre tid. Våra konsulter har lång erfarenhet av affärsprocesser och IT-system. Tjänsterna omfattar implementering, utbildning, förlängning av licenser till omfattande konsultarbete.
Vår avdelning för Service & Kvalitet består av två supportteam som fokuserar såväl på produktkännedom som verksamhetsexpertis inom Handel, Tjänsteföretag och Organisationer samt Bygg, Transport och Konsult.
När du väljer att bli kund hos SoftOne så kan du ta hjälp av våra erfarna konsulter för att komma igång och kunna utnyttja alla möjligheter i våra system.
SoftOne är glada över att kunna erbjuda våra kunder en kostnadsfri support. Att våra kunder lyckas i systemet och nyttjar det på bästa sätt är avgörande för att vi ska uppnå vår vision. Vår vision är att öka våra kunders tillväxt och konkurrenskraft genom användandet av SoftOne affärsplattform.
Våra ordinarie öppettider är:
vardagar 8-16 med lunchstängt 12-13.
Dag före röd dag stänger vi kl 13.
Du kan alltid mejla in ditt ärende.
*Läs mer om SuperUsers ochvåra processer för Service & Kvalitet i vår broschyr.
I vår Akademi har vi samlat instruktionsfilmer, handböcker med beskrivningar av olika funktioner, releasenyheter och mycket mer så att du kan få det stöd du behöver för att få ut så mycket som möjligt av affärssystemet SoftOne GO. Du når SoftOne Akademi via ikonen med en Akademihatt i högerkanten i SoftOne GO.
SoftOne AB (publ) 556239–4717 erbjuder SoftOne Service & Kvalitet för sina Kunder med programvarutjänsten SoftOne GO.
Definition av ett Supportärende
Med ett Supportärende avses vägledning kring specifika frågor om systemets funktionalitet och flöden, samt felsökning av problem orsakade av den tekniska miljön.
Tilläggstjänster
Utöver SoftOne Service & Kvalitet erbjuder SoftOne nedanstående tilläggstjänster mot offert:
Som Kund får du tillgång till:
SoftOne Service & Kvalitet via SoftOnes digitala kundcenter för Supportärenden, e-post eller telefon.
SoftOne Service & Kvalitet kontaktas genom att logga in via www.softone.se eller genom e-post support@softone.se. Telefonnummer erhålles efter genomgången certifiering.
Arbetsgång vid SoftOne Support
Du registrerar ditt ärende via kundcentret, alternativt via e-post eller telefon, varvid ett ärendenummer skapas. En produktspecialist handlägger ärendet som prioriteras enligt SoftOnes Supportnivåer (punkt 4 nedan). Du kan löpande följa ditt ärende via det digitala kundcentret.
Som Kund har du rätt att utse två (2) kontaktpersoner som har rätt att kontakta SoftOne Service & Kvalitet.
Alla ärenden ges en prioritering enligt följande:
Programvarutjänsten går ej att starta, hela eller väsentliga delar av Programvarutjänsten är inte tillgängliga och går ej att kringgå.
Innebär att affärsverksamheten avsevärt försvåras men förhindrar inte användningen av Programvarutjänsten.
Innebär att viss del av affärsverksamheten avsevärt försvåras men förhindrar inte användningen av Programvarutjänsten. Denna prioritet tilldelas även prioritet 1 och 2 ärenden, där en alternativ lösning kan tillhandahållas.
Är viktigt för Kunden men kan kringgås.
Denna prioritetsnivå utgör standardnivå. Är av mindre betydelse för Kunden.
SoftOne Service & Kvalitet påbörjar arbetet med ärendet inom nedan angivna tidsramar under SoftOnes ordinarie öppettider.
Följ status och eventuella incidenter i SoftOne GO.