SoftOnes förvaltningstjänst

Softone GO utvecklas ständigt och varannan vecka släpps ny verksamhetsnytta i SoftOne GO med alltifrån nya funktioner till anpassningar av tillkommande regler från våra myndigheter. Våra kunders verksamhet utvecklas också löpande; organisationen förändras, nya saldon tillkommer, nya behörighetsroller tillkommer. Varje kund har sin unika uppsättning. Det är kunden som äger sin uppsättning och ansvaret för att uppsättningen är regelrätt och uppdaterad. Med vår förvaltningstjänst erbjuder vi ett enkelt sätt att se till att er uppsättning är optimerad för er verksamhet, under ledning av en dedikerad verksamhetskonsult.

Vid en implementation hamnar mycket av fokuset på just driftstarten och det som ni som kunder har lärt er under grundutbildningen. Vi drivs av partnerskapet med våra kunder, och vårt mål är alltid att kunden ska få ut maximal affärsnytta av systemet. Därför finns den här tjänsten. Här får ni stöd i hur ny funktionalitet ska användas, som ett komplement till den information ni förses med. I ett nära samarbete får ni inspiration och styrning som driver utvecklingen och era tillväxtmål. Låt er verksamhet växa med det stöd som finns i SoftOne GO!

SoftOnes förvaltningstjänst är helt anpassad utefter era behov. Här är exempel på hur tjänsten kan utformas för att ni ska få ut så mycket som möjligt av er investering.

  • Ta till vara på den löpande uppföljning av releasenyheter och tillhörande funktioner med fokus på er verksamhet. Vilken nytta kommer den nya funktionen att ge just er?
  • Implementera nytillkomna funktioner i er verksamhet. Er verksamhetskonsult hjälper er att få de nya funktionerna på plats!
  • Angiven konsult gör sig kunnig i den aktuella kundens uppsättning och påvisar verksamhetsnyttan med nytillkomna funktioner. Konsulten känner er verksamhet och ni får en direkt dialog med funktionen i just er verksamhet.
  • Kunskap om uppsatta integrationer till andra system.
  • Nya funktioner kan innebära ett behov av uppdatering av era behörigheter för att era användare ska få tillgång till den nya funktionen, ett annat exempel är att aktivera en ny regel för ert kollektivavtal.
  • Rådgivning kring hur attestrollerna kan konfigureras och sättas upp hos er. Nya användare tillkommer och nya roller kan behöva definieras?
  • Inom förvaltningen kan exempelvis även översyn och förändring ske av era användarkonton – vilka användare har tillgång till er verksamhet idag och vilka kan avslutas?
  • Information som kan tas ut vidare till Excel för att användas vidare i er verksamhet som nyckeltal och analyseras vidare som grund i viktig statistik hos er.
  • Vill ni passa på ett få en kort uppdatering över en befintlig funktion? Konsulten kan ge er en snabbutbildning över ett begränsat funktionsområde.
  • Vill ni ha ett stöd vid momskontroll, bokslutskontroll, uppföljning av långtidsfrånvaro? För en dialog med konsulten om bästa arbetssätt för just er.

  

Hur fungerar SoftOnes förvaltningstjänst?
Konsulten blir ert namngivna verksamhetsstöd inom er digitaliseringsresa. Med konsulten för ni en dialog tillsammans. Konsulten kan stötta med svar på frågor som uppkommer löpande inom den egna verksamheten från anställda, chefer och ledning. Ni får en dialog kring funktionsönskemål och verksamhetens uppsättning.

Hur ofta träffas vi?
Vi har ett gemensamt arbetsmöte varje månad. Ni bestämmer tillsammans med konsulten vilka punkter som ska finnas med på agendan.

Vad kostar det?
Grundpriset är 10 000:-. Kontakta oss för en offert för er verksamhet. I priset ingår överenskommet förarbete och efterarbete (interntid max 8h). Deltagande för 2 personer på den årliga SoftOne-Dagen ingår samt 10% rabatt på övriga konsulttjänster.

Avtalet är löpande med en uppsägningstid på tre månader. Avtalsperioden sträcker sig över en minimumperiod på tre månader.

För att boka kan du trycka på knappen eller mejla oss direkt till marknad@softone.se.